piątek, 5 kwietnia 2013

Moje małe uzależnienie


Pewnego dnia, usiadłam z tatą przy laptopie a on z nudów zaczął grać w SAPERA.
-Ja nie rozumiem jak w to się gra- powiedziałam.
A on , wielkoduszny , zaczął mnie uczyć.
Było to może 2 lata temu. I od tamtej pory , nie ma dnia żebym nie zagrała w tą grę.
Dla większości to czarna magia.
Więc chciałabym wa nieco zgłębić tajniki grania.
Zapraszam.

Zaczniemy od Początkującego poziomu trudności, który wygląda tak:
Teraz jak pewnie każdy wie trzeba zacząć od kliknięcia w jakiekolwiek pole na planszy.
I teraz krótkie wyjaśnienia.
Cyferki oznaczają, że tyle wokół niej jest bomb.
Czyli jak jest 1 to w nieodkrytym polu połączonym z nią pod kątem, poziomo lub pionowo - znajduje się 1 bomba.
Na poziomie początkującym raczej są tylko 1,2 i 3.  Ze wszystkimi cyferkami jest tak samo.
A więc zaczynamy od najłatwiejszego miejsca na planszy , czyli tam gdzie wiadomo , że 1 może mieć bombę tylko w jednym miejscu.
 Wiadomo klikamy prawym przyciskiem myszy tam gdzie chcemy wstawić bombę.
Bomba oznaczona jest czerwoną flagą.
Zaznaczona przeze mnie w czerwony kółku jedynka , ma już swoją bombę. Na 100 % jest tam bo nigdzie indziej nie ma wolnego pola. I automatycznie druga 1 pod tą moją też ma już swoją bombę.

Zajmijmy się teraz 2 obok.
Dwa oznacza że ma dwie bomby wokół siebie.
Ale (wliczając pole z zaznaczoną przeze mnie flagą) ma 3 ewentualne miejsca z bombą.
No nie pasuje - 2 a 3.
Czyli jedno z tych miejsc wokół niej jest wolne.

Zauważcie, że jeżeli zajmiemy się najpierw tą 1:
 tak jak zrobiliśmy to z poprzednią , czyli wstawimy bombę w jedynym dostępnym miejscu, samo wyjdzie nam gdzie nasza 2 ma drugą bombę.
Już wiadomo.
Jeśli widzimy że odkryta przez nas 2 ma już na pewno swoje bomby klikamy na nią szybko dwa razy lewym przyciskiem myszy co spowoduje odkrycie innych pól wokół niej w których no po prostu nie może być już bomby.
I na tym to polega.
Zacznijcie sobie od pewniaków , czyli wszystkich jedynek w rogach i samo wam powychodzi gdzie co jest.
Klikamy znowu na wszystkie cyferki, które mają już swoje bomby
Jak widać w prawym dolnym rogu - zostały nam na całej planszy 2 bomby.
A 3 wolne miejsca.
Ale proszę się nie denerwować. W powstałej sytuacji łatwo ocenić gdzie jest bomba a gdzie jej nie ma.
Mamy 3.
Ma tylko 2 bomby (a musi mieć 3) i jedno wolne miejsce.
Wiadomo ?
No i na koniec klikamy na dole dwa razy w 1 , która ma też już swoją bombę i zostaje na prawy górny róg gdzie automatycznie zaznaczy nam, że jest tam bomba i WŁALA!
No może mój czas (61 sekund) nie jest najlepszy ale to dla was specjalnie :3
Im więcej się gra tym czas jest lepszy.

Ja już po tych wspomnianych 2 latach , zawsze gram na poziomie zaawansowanym, który wygląda nieco inaczej
No i ma trochę więcej bomb :>
Jak opanujecie sobie poziom podstawowy i całkiem nieźle średnio zaawansowany to przejdzie sobie na ten bo wtedy nie ma tak że włączasz , grasz 10 sekund i wygrywasz.
  To wciąga, że grasz i grasz na tym poziomie dopóki przynajmniej raz nie wygrasz albo nie wybije północ.
Po moich statystykach widać jak często w to gram :>
I mimo , że wszyscy nie mogą się nadziwić jak ja "zasuwam" grając w to (bo rzeczywiście 106 s to niezły wynik, gdzie mój tata ma z jakieś 300s) to procent wygranych u mnie na lapku to tylko 2 :\
Kiedyś odbuduje :D

Tylko uwaga !
Poziom zaawansowany lubi mieć tak zwane sytuacje 50:50. Na przykład zostają 2 wolne miejsca a w 1 jest bomba ale może być i tu i tu. Wtedy niestety trzeba strzelać. Albo wyjdzie albo nie.

Kilka wskazówek z własnego doświadczenia:
  • Gdy w rzędzie jest dokładnie : 1,2,1 to boba będzie koło jedynek
  • Stosunkowo nie dużo jest bomb przy samych ścianach planszy , czyli jak już musisz strzelać to strzelaj że tam nie ma
  • Zdarza się taka sytuacja , że zostaje Ci 1 bomba i źle strzelasz i chcesz powtórzyć tą planszę by zmienić tylko ten ostatni ruch. Owszem , jest opcja : Uruchom ponownie tą grę, ale nie polecam jej bo już w pierwszym kliknięciu można przegrać gdyż nie otwiera nam się duże pole tylko pojedynczo.
  • Zanim strzelisz zastanów się jeszcze gdzie może być bomba. Nie umiem tego niestety opisać ale spróbuj popatrzeć i pomyśleć. Typu : tu jest 1 a obok 3 nie mogą być 2 bomby wokół jedynki itp. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz