środa, 19 czerwca 2013

Igrzyska Śmierci


Moja pierwsze spotkanie z tą książką, to wtedy gdy jechałam z moją ciocią samochodem a ona puściła audiobook czytany przez Annę Dereszowską. Przez tą godzinną jazdę tak mi się spodobało, że słuchałam tego kilka dni bez przerwy. O czym mowa ?
Igrzyska Śmierci - Suzanne Collins

Akcja rozgrywa się w nieokreślonej przyszłości gdzie państwo podzielone jest na Kapitol i 13 otaczających go dystryktów. Kilkadziesiąt la przed rozpoczęciem opisywanych wydarzeń w książce, dystrykty zbuntowały się przeciwko władzy doprowadzając do tzw. "Mrocznych Dni". Podczas tej wojny 13 dystrykt został unicestwiony. Aby zapobiec kolejnemu takiemu powstaniu Kapitol co roku urządza Głodowe Igrzyska , w którym biorą udział po jednej dziewczynie i chłopaku (od 12 do 18 lat) z jednego dystryktu. Na arenie walczą na śmierć i życie, ponieważ tylko jeden uczestnik może przeżyć i zapewnić sobie luksusowe życie.

Główną bohaterką jest Katniss Everdeen (w filmie Jennifer Lawrence), szesnastolatka z nędznego 12 dystryktu. Podczas losowania trybutów , najpierw została wylosowana jej młodsza siostra Prim ale Katniss zgłasza się za nią na ochotniczkę. Z chłopaków wylosowany został Peeta Mellark (Josh Hutcherson) syn piekarza, który kiedyś uratował ja przed śmiercią głodową. Oboje zostają przewiezieni do Kapitolu, gdzie zaczynają szkolenie do Igrzysk ze swoim mentorem Haymitchem Abernathy (Woody Harrelson). W celu zdobycia popularności Katniss i Peeta postanawiają udawać zakochanych.



Nie będę teraz rozpisywać całej toczącej się akcji po tym jak wszyscy uczestnicy wejdą na arenę bo to jest najfajniejszy moment w całej książce. Warto samemu to przeżyć , ale mogę zapewnić , że nie jest nudno ani przez chwilę. Są emocje, zaciekawienie, strach a nawet łzy.

Opis powyżej najbardziej charakteryzuje pierwszą część trylogii ale dalsze są równie dobre. Trochę bardziej pokićkane , ale napisane tak, że nie można się oderwać.

Jeśli chodzi o film , to mimo dużego budżetu nie jest wyjątkowy. Powiem wręcz, momentami nudny. Jak się najpierw przeczyta książkę, to później podczas oglądania ekranizacji porównuje się sceny. Ja tak przynajmniej robiłam i z tego co wywnioskowałam KSIĄŻKA GÓRĄ !

Powiem tylko , że w filmie oprócz wymienionych wcześniej dobrych aktorów to przyjaciela Katniss gra przystojny Liam Hemsworth (Gale) ;)

Kilka scen z filmu









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz