niedziela, 14 kwietnia 2013

Pływanie a sylwetka

Pójść na basen można zawsze.
Niektórzy chodzą tam by się pochlapać w wodzie lub wysiedzieć w jacuzzi , ale są też tacy, którzy przychodzą tam by pływać. I tak powinno być.
Teraz tylko pytanie - co daje to pływanie ?

Pływanie poprawia ogólny stan zdrowia. Korzyści zdrowotne to przede wszystkim dotlenienie organizmu i usprawnienie krążenia. Sport ten systematycznie uprawiany poprawia pracę płuc i serca, a także usprawnia przemianę materii. Pływanie uodparnia nasz organizm na przeziębienia. Gdy ruszamy się w wodzie, krew w organizmie lepiej krąży, co działa stymulująco także na układ nerwowy.

Stawy i kręgosłup podczas pływania nie są obciążone, więc sport ten jest idealny dla ludzi mających schorzenia kręgosłupa. Dzięki pływaniu osoby z bólem kręgosłupa wzmacniają mięśnie i mogą poczuć znaczną ulgę w bólu. Czynność ta poprawia kondycję naszego ciała, koryguje wady postawy, zapobiega skrzywieniom kręgosłupa.

Pływanie ma też świetny wpływ na naszą urodę. Naskórek podczas pływania zostaje ujędrniony i wygładzony. Masaż skóry poprzez wodę pobudza ukrwienie i poprawia krążenie, stąd też pływanie pomaga w walce z cellulitem, a także z obrzękami nóg i pajączkami. Ta aktywność to najlepszy lek na żylaki. 

Pływanie pozwala zgubić zbędne kilogramy. Angażuje wszystkie mięśnie, więc pracujemy nie tylko nad ramionami i nogami, ale także nad brzuchem, plecami i klatką piersiową. Podczas pływania gubimy kilogramy na całej linii, chudniemy harmonijnie.


Biust i brzuch - żabka 590 kcal/h
 Pływanie żabką, zwłaszcza krytą, jest dobre dla kręgosłupa, szczególnie kiedy masz skoliozę, czyli jego boczne wygięcie. Płynąc stylem dowolnym, spalisz też najwięcej kalorii. Ujędrnisz piersi, bo w żabce mocno pracują mięśnie, znajdujące się po bokach klatki piersiowej. Musisz jednak pływać poprawnie. Ramiona powinny pracować tak, jakbyś chciała w wodzie przed sobą narysować serce. Wtedy mięśnie podtrzymujące piersi pracują najintensywniej i najszybciej się wzmacniają. Staraj się wyrzucać nogi do tyłu bardzo szybko, a przyciągać stopniowo. Przyspieszysz, a przy okazji wyrzeźbisz i ujędrnisz wewnętrzną stronę ud. Aby mocno pracowały, kąt między nimi musi być jak najmniejszy. Nie powinnaś więc robić zbyt szerokich ruchów nogami. Podczas pływania żabką naturalnie wciągasz brzuch przez co ładnie można podkreślić mięśnie i go spłaszczyć.

Ramiona - kraul 400 kcal/h
 Dzięki temu wyrzeźbisz plecy i pozbędziesz się tłuszczyku, gromadzącego się na ramionach. Aby swobodnie pływać kraulem, potrzebujesz nieco doświadczenia. Na powierzchni wody utrzymują Cię nogi. Abyś nie traciła prędkości, muszą one tworzyć linię poziomą z tułowiem. Jeśli opadają, zwalniasz, bo ciało stawia wtedy większy opór wodzie. Aby płynąć swobodnie, musisz także nauczyć się odpowiednio oddychać. W kraulu powietrze nabierasz, odwracając głowę do boku. Jeśli robisz to co drugi ruch ręką, oddech bierzesz ciągle po tej samej stronie i zaczynasz się stopniowo przechylać do jednego boku. Aby płynąć równo, bierz oddech co trzeci ruch ramion, wtedy będzie on wypadać raz na jedną, raz na drugą stronę.

Nogi - styl grzbietowy 400kcal/h
 Pływaj tą techniką, jeśli masz krzywą lędźwiową część kręgosłupa. Styl grzbietowy znakomicie rozciąga jego dolny odcinek oraz rozluźnia napięte po całym dniu mięśnie karku. Głównym napędem są tu nogi. Powinny poruszać się tak, jakbyś chciała zrobić nożyce. Najsilniej pracują wtedy tylne i przednie części ud. Aby płynąć jak najszybciej, musisz mieć rozluźnione stopy. Podczas ruchu powinny one przypominać płetwy.
Jeśli chcesz szybko ujędrnić uda, zrezygnuj z pracy rąk. Aby utrzymać się na wodzie, wykorzystaj deskę do pływania. Trzymaj ją w wyprostowanych rękach z tyłu głowy.
Biegniemy na basen !


Info:
-http://www.samozdrowie.pl

Polecam portal
Dużo ciekawych informacji :)

2 komentarze:

  1. Świetny post idealny dla mnie w obecnej chwili -jako że mam dość poważne bóle w dolnym odcinku kręgosłupa. I moje ćwiczenia aerobowe łączą się z nieprzyjenym bólem chwilowo opieram się głównie na basenie. Nie przepadam - jest trochę nudny ale ten post troche mnie zachęcił. Poruszyłaś wszystkie podstawowe kwestie które mnie interesują :) a ja postaram się na własną rękę zgłębić temat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i życzę powodzenia i zdrowych pleców :)

      Usuń